טיפול ניתוחי לצניחת החלק העליון של הנרתיק או הרחם- Laparoscopic sacral colpopexy:

טיפול ניתוחי: קיים מגוון רחב של ניתוחים המוצעים לטיפול בצניחת אברי האגן, מרבית הניתוחים מבוצעים בגישה נרתיקית וחלקם בגישה בטנית-זעיר פולשנית (לפרוסקופיה). חלק מהניתוחים מתבצעים תוך שימוש בתפרים בלבד ובחלקם יש צורך בשימוש ברשת על מנת למנוע הישנות.

לכל מטופלת מותאמת הגישה וסוג הניתוח המתאימים לה, לצורך קביעת הגישה הניתוחית במהלך הפגישה הראשונית תשאלי בפירוט אודות התסמינים מהם את סובלת וכן מצבך הבריאותי עברך המיילדותי והניתוחי וכן עיסוקך ותחביביך בתום השיחה תעברי בדיקה גופנית אשר נועדה להשוות בין התסמינים עליהם דיווחת לבין הממצאים בבדיקה הגופנית. בתום ההליך נקיים שיחה ובה אמליץ לך על הטיפול המתאים עבורך.

ההחלטה על הניתוח היא שלך בלבד ונשמח לענות על כל שאלה על מנת לסייע לך להגיע להחלטה עימה תרגישי בטוחה ושלמה.

 סקרל קולפופקסי Laparoscopic sacral Colpopexy
ניתוח זה מבוצע בגישה בטנית לפרוסקופית- זעיר פולשנית. בעת הניתוח מקבעים את הרחם או את כיפת הנרתיק ודפנות הנרתיק לרשת המחוברת לעצמות האגן. להשגת תוצאות טובות יותר לעיתים יש לשלב את הניתוח בגישה בטנית עם ניתוח לתיקון דפנות הנרתיק המבוצע בגישה נרתיקית.

ניתוח זה שמור רבות לנשים שעברו ניתוח לכריתת רחם וכעת סובלות מצניחת אברי האגן או במקרים של נשים צעירות עם צניחה מאוד מתקדמת. ניתוח זה המערב רשת מבוצע גם בנשים הסובלות מהישנות של צניחת אברי האגן לאחר שעברו ניתוח.

מהלך הניתוח:
·         הניתוח מבוצע בהרדמה כללית.
·         הניתוח מבוצע בגישה בטנית לפרוסקופית (זעיר פולשנית במהלכה מבוצעים ארבעה חתכים בקוטר של כסנטימטר.
·         מבוצעת הפרדה של שלפוחית השתן והמעי מדופן הנרתיק וקיבוע הרשת לנרתיק ולעצמות האגן.

לאחר הניתוח:
משך האשפוז הינו בין יומיים לשלושה, במידה והניתוח שולב בניתוח בגישה נרתיקית לאחר הניתוח מושאר טמפון נרתיקי אשר מוצא ביום הראשון לאחר הניתוח, בשל קושי להטיל שתן לרוב מותקן קטטר שתן לאחר הניתוח, קטטר השתן מחובר לשקית אגירה ומרוקן ע”י הצוות הקטטר מוצא לאחר יומיים או שלושה בהתאם להיקף הניתוח.

פגישת המעקב לאחר הניתוח תערך לאחר כשמונה עד שנים עשר שבועות.
ניתן לחזור לפעילות מלאה לאחר כארבעה שבועות.
על מנת להימנע מהישנות לאחר הניתוח מומלץ להימנע מהרמת משאות, הימנעות מעצירות ושמירה על משקל גוף תקין.
נשים המועמדות לניתוח לתיקון רצפת האגן והסובלות מדליפת שתן במאמץ תוכלנה לעבור ניתוח משולב לפתרון הבעיה.

טיפול ניתוחי בצניחת הרחם או כיפת הנרתיק-לפרוסקופיה

שתפ/י את המאמר